Stimate Client, Vă rugăm să parcurgeți informațiile de mai jos privind oferta de asigurare prezentată de Otto Broker:
INFORMAȚII DESPRE OTTO BROKER DE ASIGURARE ȘI SERVICIILE OFERITE
OTTO BROKER DE ASIGURARE, cu sediul în București, str. Ramuri Tei, nr.4, etaj 4, sector 2, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului sub Nr. J40/8633/2001, Cod Unic de Înregistrare 14232850, autorizat să funcționeze de Autoritatea de Supraveghere Financiară, înmatriculată în Registrul Intermediarilor Principali sub nr. RBK – 001 (pentru verificare: www.asfromania.ro), reprezentată legal prin Dl. Victor Șraer, Administrator, denumit în continuare COMPANIA DE BROKERAJ / OTTO BROKER.
OTTO BROKER este intermediar principal de asigurari conform Legii 236 / 2018, mandatat de asiguratori sa colecteze prime de asigurare si sa emita documente de asigurare, in anumite conditiireglementate contractual, iar in relatia dintre Client-Asigurator reprezinta interesele clientului sau. Otto Broker nu detine participatii calificate in cadrul niciunui asigurator si nici nu are ca actionari vreun asigurator sau vreo societate-mama a vreunui asigurator. Otto Broker isi stabileste in mod independent politica comerciala si nu are nicio obligatie contractuala de a lucra exclusiv cu un singur asigurator.
Remunerația Companiei de Brokeraj se realizează prin comision inclus în prima de asigurare și, în unele cazuri, printr-un onorariu de intermediere care acoperă serviciile de emitere a poliței/lor de asigurare și întocmire a documentelor contractuale necesare conform dispozițiilor legale. De asemenea, Compania de Brokeraj poate primi bonusuri acordate de Asigurător în anumite condiții, conform prevederilor legale și contractuale aplicabile.
Otto Broker poate oferi și alte servicii remunerate direct de către client în legatură cu activitatea de distribuție de asigurări, în baza unor contracte sau oferte ferme acceptate de client înainte de prestarea serviciilor. De asemenea, Otto Broker poate oferi și servicii de consultanță, inclusiv recomandări personalizate, printr-o analiză imparțială în baza și în limita informațiilor solicitate de la clienți și furnizate de aceștia. În funcție de solicitările specifice ale clientului, Otto Broker poate percepe un onorariu comunicat și agreat cu clientul anterior acordării consultanței.
Ne puteți transmite opinia și sugestiile dumneavoastră în legatură cu serviciile noastre prin intermediul site-ului Otto Broker accesând: https://www.ottobroker.ro/feedback-si-sugestii . De regulă răspundem în maxim 2-3 ore și vă garantăm un răspuns în maxim 24 de ore (1 zi lucrătoare). Ne puteți contacta și telefonic, de luni până duminică, în intervalul orar 9:00 - 21:00, la numărul de telefon 021 555 6886.
În cazul în care considerați necesar, ne puteți trimite o petiție accesând https://www.ottobroker.ro/reclamatii-si-sugestii sau la adresa de e-mail: petitii@ottobroker.ro. De regulă răspundem în maxim 2 - 3 ore și vă garantăm un răspuns în maxim 24 de ore (1 zi lucrătoare). De asemenea, pentru reclamații, vă puteti adresa și Autorității de Supraveghere Financiară la adresa de mail office@asfromania.ro.
Vom încerca să soluționăm orice neînțelegeri pe cale amiabilă, iar în caz de nerezolvare a litigiului vă puteți adresa pentru rezolvarea acestuia către Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non Bancar - SAL-Fin la adresa de email office@salfin.ro. Soluționarea alternativă nu limitează dreptul părților de a se adresa instanțelor competente de judecată.
COMPANIA DE BROKERAJ este împuternicită de client să solicite și să furnizeze oferte de asigurare conform solicitării și informațiilor transmise de acesta (potențialul asigurat/contractant).
Otto Broker vă oferă informații privind produsele de asigurare, puse la dispoziție de asigurător. De asemenea, vă putem pune la dispoziție și informații, analize sau sinteze realizate de Otto Broker. Vă informăm că ne puteți solicita și alte informații referitoare la contractul de asigurare, în afara celor menționate anterior.
OTTO BROKER studiază în permanență ofertele de produse de asigurare disponibile pe piață și va pune la dispoziția Clientului, pentru fiecare tip de produs minim 3 oferte, în concordanță cu cerințele formulate de clienți și în măsura în care acestea sunt disponibile în portofoliul de produse.
Ofertele conțin informații complete, bazate pe informațiile furnizate de client cu privire la cerințele și necesitățile proprii, conform prevederilor legale aplicabile, astfel încât Clientul să aibă posibilitatea de a alege oferta pe care o consideră potrivită nevoilor sale. Reprezentanții OTTO BROKER sunt la dispoziția dumneavoastră de luni până duminică între orele 9.00 și 21.00, la 021 555 68 86 sau conform detaliilor de pe www.ottobroker.ro, pentru orice informații suplimentare referitoare la polițele de asigurare deja achiziționate sau produsele care vă interesează și pe care doriți să le achiziționati, precum și pentru servicii de asistență telefonică în caz de daună.
ÎMPUTERNICIRE OTTO BROKER
Prin apăsarea butonului “Am înțeles”, împuternicesc pe OTTO BROKER să mă reprezinte în relația cu asiguratorii pentru a-mi furniza oferte de asigurare, desfășurarea de acțiuni premergătoare în vederea încheierii contractelor de asigurare, inclusiv negocierea cu asiguratorii în vederea obținerii contractelor de asigurare adecvate, acordarea de asistență pentru administrarea contractelor, inclusiv în cazul apariției vreunei daune. De asemenea, mandatez Brokerul să primească orice notificări în numele meu cu privire la plata ratelor scadente, expirarea poliței, modificări ale poliței sau regularizarea dosarelor de daună. În acest scop, voi pune la dispoziția Otto Broker toate informațiile necesare pentru obținerea ofertelor de asigurare și voi comunica acestuia orice schimbare privind domiciliul, datele de contact furnizate anterior sau datele esențiale despre riscurile asigurate (de exemplu amplasarea riscurilor, valorile asigurate etc).
Declar că la data semnării prezentului mandat, nu am împuternicit un alt intermediar de asigurări pentru același scop.
Am luat la cunoștință și am înțeles aspectele prezentate de către Otto Broker de Asigurare, conform legislației în vigoare privind informațiile pe care asigurătorii și intermediarii în asigurări trebuie să le funizeze clienților și sunt de acord cu încheierea unui contract de asigurare.
OFERTĂ ASIGURARE DE RĂSPUNDERE CIVILĂ AUTO
1. Prevederi generale Asigurarea de răspundere civilă RCA pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie este o asigurare obligatorie, reglementată de Legea nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie, cu modificările și completările ulterioare (Legea nr. 132/2017), precum și de Norma A.S.F. nr. 20/2017 privind asigurările auto din România, cu modificările și completările ulterioare (Norma A.S.F. nr. 20/2017). Contractul RCA este contractul de asigurare de răspundere civilă auto obligatorie pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și de tramvaie, a cărui încheiere se constată prin polița de asigurare RCA, care atestă existența asigurării de răspundere civilă pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule; condițiile contractuale pentru asigurarea RCA sunt stabilite de Legea nr. 132/2017 și de reglementările A.S.F., emise în aplicarea acesteia; forma și conținutul contractului RCA se stabilesc prin reglementări ale A.S.F. Contractul RCA acoperă răspunderea civilă delictuală a proprietarului sau utilizatorului unui vehicul pentru prejudiciile produse unei terțe părți prin intermediul vehiculului. Asigurații pot încheia asigurarea RCA cu propriul asigurător cu clauza de decontare directă care reprezintă serviciul auxiliar de gestionare a daunelor de către asigurătorii RCA a propriilor asigurați, care se ofertează obligatoriu de către asigurator, iar achiziția acestuia este opțională de către asigurat. În cazul în care asiguratul RCA și asigurătorul RCA convin asupra introducerii unor clauze suplimentare la încheierea sau pe perioada derulării contractului RCA, acestea vor fi menționate distinct în contractul RCA.
2. Condițiile contractuale: Condițiile contractuale (riscurile acoperite, limitele de răspundere ale asigurătorului, modalitatea de emitere a contractului RCA, stabilirea pagubelor și plata despăgubirilor etc) sunt prevăzute în Legea 132/2017 și Norma A.S.F. nr. 20/2017.
3. Riscuri acoperite: 3.1 Limitele minime de răspundere acoperite prin asigurarea RCA conform reglementărilor Uniunii Europene sunt următoarele:
Pentru vătămări corporale sau deces, inclusiv pentru prejudicii fără caracter patrimonial, produse în unul și același accident -- > 6.070.000€ limita; Pentru prejudicii materiale produse în unul și același accident -- > 1.220.000€ limita; 3.2 Asigurătorul RCA are obligația de a despăgubi partea prejudiciată pentru prejudiciile dovedite suferite în urma accidentului produs prin intermediul vehiculului asigurat. 3.3 Fără a se depăși limitele de răspundere prevăzute în contractul RCA, în condițiile în care evenimentul asigurat s-a produs în perioada de valabilitate a contractului RCA, asigurătorul RCA acordă despăgubiri în bani pentru: vătămări corporale sau deces, inclusiv pentru prejudicii fără caracter patrimonial; prejudicii materiale, inclusiv costuri de radiere și înmatriculare, costuri cu taxe de timbru, cheltuieli cu limitarea prejudiciului, dovedite cu acte, cheltuieli aferente diminuării valorii vehiculului după reparații, dovedite cu acte sau expertiză; costuri privind readucerea vehiculului la starea dinaintea evenimentului asigurat, dovedite cu documente emise prin sisteme specializate sau prin documente emise în condițiile legii; prejudicii reprezentând consecința lipsei de folosință a vehiculului avariat, inclusiv înlocuirea temporară a vehiculului, pe baza opțiunii persoanei prejudiciate; cheltuieli de judecată efectuate de către persoana prejudiciată sau cheltuieli aferente în cazul soluționării alternative a litigiului dacă soluția este favorabilă persoanei prejudiciate; cheltuielile legate de transportul vehiculului avariat, aparținând terțului păgubit, de la locul accidentului la locația în care se găsește centrul de constatare daune, la unitatea reparatoare aleasă de păgubit în vederea reparării vehiculului, cel/cea mai apropiat/apropiată de locul producerii accidentului sau de domiciliul persoanei prejudiciate, după caz, dacă respectivul vehicul nu se mai poate deplasa prin mijloace proprii, iar asigurătorul nu asigură transportul. 3.4 Indiferent de locul în care s-a produs accidentul de vehicul - pe drumuri publice, pe drumuri care nu sunt deschise circulației publice, în incinte și în orice alte locuri, atât în timpul deplasării, cât și în timpul staționării vehiculului asigurat, asigurătorul RCA acordă despăgubiri până la limita de răspundere prevăzută în contractul RCA pentru: prejudiciul produs de dispozitivele sau instalațiile cu care a fost echipat vehiculul, inclusiv pentru prejudiciul produs din cauza desprinderii accidentale a remorcii, semiremorcii ori a atașului tractat de vehicul; prejudiciul produs din culpa conducătorului vehiculului asigurat; prejudiciul produs prin fapta lucrului, când prejudiciul își are cauza în însușirile, acțiunea sau inacțiunea vehiculului, prin intermediul altui lucru antrenat de deplasarea vehiculului, prin scurgerea, risipirea ori căderea accidentală a substanțelor, materialelor sau a obiectelor transportate; prejudiciile provocate terților, drept consecință a deschiderii ușilor vehiculului, în timpul mersului sau atunci când vehiculul este oprit ori staționează, de către pasagerii acestuia, fără asigurarea că nu se pune în pericol siguranța deplasării celorlalți participanți la trafic; prejudiciile provocate terților, drept consecință a conducerii vehiculului sub influența băuturilor alcoolice sau a stupefiantelor. 3.5 Prevederile alin. (3) lit. b) se aplică inclusiv în cazurile în care la data accidentului conducătorul vehiculului: a condus vehiculul fără consimțământul expres sau prezumat al asiguratului; nu este titularul unui permis care atestă dreptul să conducă vehiculul respectiv; nu a respectat obligațiile legale cu privire la starea și siguranța vehiculului respectiv. 3.6 Membrii familiei asiguratului, conducătorului auto sau oricărei altei persoane a cărei răspundere civilă este angajată într-un accident de vehicule și este acoperită de asigurarea obligatorie RCA nu sunt excluși de la beneficiul asigurării pentru propriile lor vătămări corporale. În cazul producerii riscului asigurat, despăgubirile se acordă în cuantum egal cu întinderea prejudiciului până la limita maximă de răspundere a asigurătorului RCA care este egală cu cea mai mare valoare dintre limita de răspundere prevăzută în legislația aplicabilă și cea prevăzută în contractul RCA. 4. Începerea și încetarea contractului de asigurare: a) Valabilitatea Contractului RCA începe:
din ziua următoare celei în care expiră valabilitatea contractului RCA anterior, pentru asiguratul care își îndeplinește obligația încheierii asigurării cel mai târziu în ultima zi de valabilitate a acesteia; din ziua următoare celei în care s-a încheiat contractul RCA, pentru persoanele care nu aveau o asigurare RCA valabilă la momentul încheierii noii asigurări; din momentul eliberării contractului de asigurare, dar nu mai devreme de data intrării în vigoare a autorizației provizorii de circulație sau a înmatriculării/înregistrării vehiculului, pentru vehiculele comercializate care urmează să fie înmatriculate/înregistrate. Important: În situația în care informațiile furnizate de asigurat nu sunt reale la momentul încheierii contractului RCA, prima de asigurare poate fi recalculată și modificată de asigurătorul RCA după notificarea prealabilă a asiguratului.
b) Contractul de asigurare RCA nu se poate rezilia, încetarea acestuia fiind posibilă doar în cazurile limitativ prevăzute de lege, astfel: la data la care proprietarul vehiculului notifică asigurătorul RCA referitor la transmiterea dreptului de proprietate asupra vehiculului, însoțită de documente justificative; la data la care vehiculul este radiat din circulație; la împlinirea termenului stabilit în contractul RCA. Astfel, răspunderea asiguratorului RCA încetează la ora 24.00 a ultimei zile de valabilitate înscrise în polița de asigurare RCA sau anterior acestei date în momentul radierii vehiculului din circulație. 5. Obligațiile asiguratului: a) Notificarea asigurătorului RCA în cazul producerii unui eveniment asigurat
Ca urmare a producerii unui accident de vehicule, asiguratul notifică asigurătorul RCA cu privire la aceasta în termen de 5 zile lucrătoare de la producerea accidentului. Asiguratul furnizează asigurătorului RCA informații cu privire la cauzele și împrejurările producerii accidentului și documentele necesare instrumentării cazului. Asiguratul înștiințează asigurătorul RCA în termenul prevăzut la alin. (1), cu privire la faptul că: partea prejudiciată a solicitat despăgubirea de la acesta; procedurile penale sau administrative au fost îndreptate împotriva lui în legătură cu evenimentul produs și informează asigurătorul RCA imediat cu privire la desfășurarea acestor proceduri și rezultatul acestora; partea prejudiciată și-a exercitat dreptul de a fi despăgubită prin înaintarea unei cereri către o instanță judecătorească sau către o altă autoritate, în situația în care contractantul află despre acest lucru; informațiile înscrise în contractul RCA au suferit modificări intervenite în timpul derulării contractului. Neprezentarea asiguratului la solicitarea asigurătorului nu îngrădește dreptul persoanei prejudiciate de a fi despăgubită. 6. Cazurile pentru care nu se acordă despăgubiri Asigurătorul RCA nu acordă despăgubiri pentru:
cazurile în care proprietarul, utilizatorul sau conducătorul vehiculului vinovat nu are răspundere civilă, dacă accidentul a fost produs: într-un caz de forță majoră; din culpa exclusivă a persoanei prejudiciate; din culpa exclusivă a unei terțe persoane, cu excepția situațiilor prevăzute la art. 11 alin. (3) lit. d); prejudiciile produse bunurilor aparținând conducătorului vehiculului răspunzător de producerea accidentului, precum și cele produse ca urmare a vătămării corporale sau decesului acestuia, indiferent cine solicită aceste despăgubiri; în următoarele situații: prejudiciile au fost produse bunurilor aparținând persoanelor fizice sau persoanelor juridice, dacă au fost provocate de un vehicul asigurat RCA, aflat în proprietatea ori utilizat de aceeași persoană fizică sau juridică și care este condus de un prepus al aceleiași persoane juridice ori de o altă persoană pentru care răspunde persoana fizică sau persoana juridică; bunul avariat și vehiculul asigurat fac parte din patrimoniul comun al soților; bunul avariat este utilizat de proprietarul vehiculului asigurat, care a produs dauna; prejudiciile cauzate în situațiile în care nu se face dovada valabilității la data accidentului a asigurării RCA sau asigurătorul RCA nu are răspundere; partea din prejudiciu care depășește limitele de răspundere stabilite prin contractul RCA, produs în unul și același accident, indiferent de numărul persoanelor prejudiciate și de numărul persoanelor răspunzătoare de producerea prejudiciului; amenzile de orice fel și cheltuielile penale la care ar fi obligat proprietarul, utilizatorul sau conducătorul vehiculului asigurat, răspunzător de producerea prejudiciului; cheltuielile făcute în procesul penal de proprietarul, utilizatorul sau conducătorul vehiculului asigurat, răspunzător de producerea prejudiciului, chiar dacă în cadrul procesului penal s-a soluționat și latura civilă; sumele pe care conducătorul vehiculului răspunzător de producerea prejudiciului este obligat să le plătească proprietarului sau utilizatorului care i-a încredințat vehiculul asigurat, pentru avarierea ori distrugerea acestui vehicul; prejudiciile produse bunurilor transportate, dacă între proprietarul sau utilizatorul vehiculului care a produs accidentul ori conducătorul auto răspunzător și persoanele prejudiciate a existat un raport contractual la data producerii accidentului; prejudiciile produse persoanelor sau bunurilor aflate în vehiculul cu care s-a produs accidentul, dacă asigurătorul RCA poate dovedi că persoanele prejudiciate știau că vehiculul respectiv era furat; prejudiciile produse de dispozitivele sau de instalațiile montate pe vehicule, atunci când acestea sunt utilizate ca utilaje ori instalații de lucru, acestea constituind riscuri ale activității profesionale; prejudiciile produse prin accidente survenite în timpul operațiunilor de încărcare și de descărcare, acestea constituind riscuri ale activității profesionale; prejudiciile produse ca urmare a transportului de produse periculoase: radioactive, ionizante, inflamabile, explozive, corozive, combustibile, care au determinat sau au agravat producerea prejudiciului; prejudiciile cauzate prin utilizarea unui vehicul în timpul unui atac terorist sau război, dacă evenimentul are directă legătură cu respectivul atac ori război. 7. Documente necesare emiterii contractului de asigurare RCA: Asigurătorii RCA solicită informațiile necesare pentru evaluarea riscului, conform propriilor criterii stabilite în tariful de primă, și verifică corectitudinea informațiilor privind datele de identificare și tehnice ale vehiculului, datele proprietarului sau utilizatorului acestuia. Astfel, pentru emiterea poliței RCA sunt necesare următoarele documente: certificatul de înmatriculare autovehicul, cartea de identitate auto, cartea de identitate a asiguratului, precum și ale documente, după caz (certificat înmatriculare proprietar persoană juridică). Contractele RCA se emit în sistem electronic. Dovada încheierii asigurării RCA, în cazul controalelor efectuate de către autoritățile abilitate, se poate face prin oricare din următoarele modalități:
polița de asigurare RCA și contractul RCA emise de către asigurătorul RCA, pentru perioada de valabilitate înscrisă, prezentate pe suport hârtie sau în format electronic; dovada asigurării de răspundere civilă a vehiculelor, eliberată de către asigurătorii RCA din alte state, cu valabilitate pe teritoriul României și numai pentru perioada menționată în acestea, sau polița de asigurare de frontieră pentru vehiculele înmatriculate/înregistrate în afara Spațiului Economic European și a Confederației Elvețiene, prezentată pe suport hârtie sau în format electronic; informația rezultată din interogarea bazei de date cu asigurările obligatorii de răspundere civilă auto încheiate pe teritoriul României, prin care se certifică existența unui contract RCA valabil la data interogării 8. Modalitatea de plată a primelor de asigurare Plata primelor de asigurare se face integral sau în rate conform acordului dintre asigurat și asigurătorul RCA. Contractul RCA produce efecte și în cazul în care rata primei de asigurare nu a fost plătită la termenul convenit între asigurat/contractant/utilizator și asigurătorul RCA, dacă asigurătorul RCA nu și-a exercitat dreptul de reziliere a contractului RCA. Contractul RCA constituie titlu executoriu pentru ratele scadente și neachitate.
9. Fondul de garantare a asiguraților În vederea protejării asiguraților, beneficiarilor asigurării și terțelor persoane păgubite, prin contribuția asiguratorilor s-a constituit Fondul de garantare a asiguraților, destinat plăților de indemnizații rezultate din contractele de asigurare facultative și obligatorii, inclusiv pentru asigurările de tip RCA încheiate în condițiile prevăzute de Legea nr. 132/2017 precum și Norma A.S.F. nr. 20/2017, în cazul constatării insolvabilității asigurătorului.
10. Procedurile de soluționare a eventualelor litigii rezultate din executarea contractului: Orice neînțelegeri ivite în baza contractului încheiat între Client și OTTO BROKER se vor soluționa pe cale amiabilă. În cadrul OTTO BROKER este înființată o comisie ce are drept scop soluționarea tuturor reclamațiilor primite de la clienți. În acest sens, orice reclamație va fi transmisă în scris folosind oricare din următoarele canale de comunicare: Fax: 021 314 50 75 Poșta/Registratura: București, Sector 2, Str. Ramuri Tei, Nr. 4, et. 4, cod poștal: 020352 E-mail: reclamatii@ottobroker.ro Telefon: 0735.205.598 Online: http://www.ottobroker.ro/reclamatii-si-sugestii În cazul în care veți considera că răspunsul OTTO BROKER nu este satisfăcător vă puteți adresa și Autorității de Supraveghere Financiară, aceasta având următoarele date de contact: București, Splaiul Independenței, nr. 15, Sector 5, telefon: 021.316.02.69, e-mail: office@asfromania.ro. În caz de nerezolvare a litigiului, clienții se pot adresa pentru rezolvarea acestuia către SAL-FIN. În cazul în care reclamațiile nu au fost soluționate vă puteți adresa instanțelor de judecată din România. Eventualele litigii rezultate din executarea contractului de asigurare, încheiat între asigurat și asigurator, se vor soluționa în primă fază pe cale amiabilă. În acest sens, orice reclamație va fi transmisă în scris folosind datele de contact ale asiguratorului. Echipa OTTO BROKER este disponibilă pentru orice informații suplimentare referitoare la asigurarea de tip RCA.
11. Temei legal Legea aplicabilă contractului de asigurare este Legea nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie precum și Norma A.S.F. nr. 20/2017 privind asigurările auto din România.
In cazul în care Otto Broker imi solicita copii ale documentelor care au stat la baza emiterii politei de asigurare potrivit informatiilor comunicate de mine, ma oblig sa le furnizez in termenul indicat. Inţeleg faptul ca responsabilitatea transmiterii documentelor imi aparţine.
Pentru a continua, vă rugăm să parcurgeți informațiile și să acceptați condițiile de mai jos.